maandag 22 december 2014

ITALIAANSE PASTA SALADE



Als je mij kent, weet je dat ik echt niet veel lust. Ik had ooit eens een onwijs lekkere pasta salade op een feest, en ging opzoek naar iets wat er op leek. Ik vond dit recept en ik vind het zeker de moeite waard om het te delen met jullie.



Ingrediƫnten:

  • 150 g fusili (of welke soort pasta jij wilt)
  • 8 cherrytomaatjes
  • 100 g gerookte kipreepjes
  • mozzarella
  • 2 handjes rucola
  • 2/3 theelepeltjes pesto (of 2/3 eetlepels (pesto)dressing)
  • je kan eventueel nog pijnboompitten en parmezaanse kaas toevoegen voor wat extra smaak.

Bereiden:

Zet een pan water op het vuur en kook de fusili volgens de bereidingswijze. Snijd ondertussen de cherrytomaatjes en de mozzarella in kleine stukjes. Als de fusili gaar is, giet je hem af en spoel je hem af met koud water. Hierdoor hoef je de salade niet nog heel lang in de koelkast te zetten voordat je hem kunt eten. Doe alle fusili in een bak en roer de pesto er goed doorheen. Doe daarna de tomaatjes, mozzarella, de kipreepjes en de rucola erbij en meng het geheel goed door elkaar. 

Finishing touch:

Zet de kom op tafel en zet de bakjes met parmezaanse kaas en pijnboompitjes erbij.

Doe je salade in een kleurrijke kom! Hierdoor ziet het eten er kleuriger uit en het is bewezen dat het dan als "lekkerder" wordt ervaren.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!




Liefs 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten