dinsdag 23 december 2014

IT'S BEGINNING TO LOOK A LOT LIKE CHRISTMAS


Het is bijna kerst! Nog 1 dag officieel, maar oke dan is het kerstavond en ik weet niet of iedereen dat viert. Wij doen op kerst avond altijd pakjes avond met het gezin en eerste kerstdag is standaard familie dag. Samen zijn met je familie vind ik het fijnste wat er is. De mensen waarvan je gewoon 99,9% zeker weet dat ze er altijd voor je zullen zijn. Oke, je hebt altijd uitzonderingen, maar dat is die 0,1% die je mist.



Wij zijn niet zo'n mensen die met kerst konijn of kalkoen of iets eten. Op de een of andere manier vind ik het zoveel zieliger als je zegt dat je een konijn op eet dan dat je zegt dat je een koe eet, ook al zijn het allebei dieren. Misschien omdat je een konijn als huisdier kan hebben en een koe niet zo gauw? Ik weet het niet. Ik weet wel dat het eigenlijk typisch kerst is, hm. We wijken een beetje af denk ik dan. Maar in ieder geval, wij gaan altijd gourmetten! Vaak met de hele familie van mijn moeders kant (niet dat dat er zoveel zijn hoor, haha) en dan gewoon een gezellig muziekje op en bijpraten. Soms zijn er dan ook nog wat kleine cadeautjes, maar niet echt hele grote dingen of zo. Tweede kerstdag is altijd de dag met ons gezinnetje. Als in ik, papa en mama. Soms doen we helemaal niks en vinden we het juist fijn en gezellig om thuis te blijven en thuis te koken. Soms gaan we er een dagje tussenuit en eten we buiten de deur. De familie van papa woont niet in de buurt, dus daar vieren we eigenlijk geen kerst mee.


Dat brengt ons naar het volgende onderwerp: Nieuwjaar! Het is alweer bijna 2015 en jezus, wat is 2014 snel gegaan. Ik weet het, het klinkt cliché, maar even serieus. Ik weet nog zo goed de vorige keer dat het 31 december was. Misschien omdat het de eerste keer zonder mijn familie was, maar hey, dat zijn details. Er zijn zoveel dingen gebeurd dit jaar en toch heb ik denk ik niet alle doelen gehaald. Ik weet al niet meer wat mijn doelen waren, maar er zal vast wel iets zijn wat ik als doel stel voor volgend jaar, terwijl dat dit jaar ook mijn doel was.


Hebben jullie ook dat gevoel wanneer je op 1 punt kijkt dat je denkt van "Hm, ik denk niet dat ik veel verander ben" en dan kijk je een jaar terug, en dan zie je pas hoeveel er veranderd is. Ik wel in ieder geval. Ik ga met hele andere mensen om, ook al ben ik met die andere vrienden nog steeds heel close hoor. Ik doe dingen anders, kleed me anders, denk anders. Het is zo vreemd. Van tevoren kan je niet weten dat er iets verandert, tenzij je het hebt over je haar verven wat je hebt gepland, maar zelfs dat, er is een punt waar je nog niet wist dat dat zou gaan gebeuren. Dat maakt het leven zo tof, vind ik. Het zit echt vol verrassingen en je kan sommige dingen gewoon niet van tevoren weten. Het kan gewoon niet. Misschien bedenk ik hier ooit nog een originele quote voor, maar het kan wel een levensmotto zijn, denk ik zo.


Over quotes gesproken, ik denk dat ik iets met quotes wil gaan doen. Ik weet/zeg nog niet precies wat, maar ik denk echt dat quotes een invloed kunnen hebben op je leven. Als het eenmaal je manier van denken beïnvloed, kan het je leven beetje bij beetje veranderen. Lekker filosofisch midden in de nacht. Ja, ik schrijf dit om half 3 's nachts. Ik kan 's nachts zoveel beter verwoorden wat ik denk en voel, hebben jullie dat ook?

Dit artikel is wel lang genoeg zo, vind ik. Dit waren even dingetjes die ik wilde delen. Have a nice day!

Liefs 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten