dinsdag 20 januari 2015

FADING IN FADING OUT ON THE EDGE OF PARADISE

tumblr


Ja, de titel is een lyrics quote, maar ik hoorde hem voor het eerst en dit was serieus de enige zin die bleef hangen. Ik weet niet waarom, maar hij zette me aan het denken. De eerste gedachte was van ups en down in het leven; paradijs, geen paradijs. Maar dat vind ik eigenlijk te simpel gezocht. Ik ben er alleen nog niet achter wat voor diepere betekenis ik dit kan geven. Bedoel, je kan het op alles toepassen; school, vriendschap, liefde, familie etc.

Ik vind het altijd wel leuk om over dingen dieper na te denken. Ik denk over alles wel veel na, niet op een negatieve manier of zo. Ik zoek altijd naar mogelijkheden en naar manieren dat iets beter kan. Misschien is dat niet altijd goed, maar het heeft wel iets. Ik vind het tof om over zo’n quotes te filosoferen, je in te leven in de schrijver, proberen te denken als hem. Oke, even reëel, dat is natuurlijk onmogelijk, ieder mens denkt anders. Maar hey, beetje fantasie is toch niet erg?


Het helpt vooral als je even in een dipje zit. Of ja, als je het op een positieve manier gebruikt. Je moet niet achter alles een negatieve diepere betekenis zoeken, maar juist een positieve. Die ene onvoldoende die je haalde voor het vak waar je normaal goed in bent? Misschien was het een wake-up call. Die ene ruzie waarmee je echt heel erg zit? Probeer naar je eigen fouten te kijken en probeer daarvan te leren. Ik denk dat het leven een stuk leuker is als je overal iets positiefs achter zoekt. En oke. sommige dingen zijn nou eenmaal niet positief, dat weet ik ook wel, maar wat heeft het voor zin om dat de hele tijd te zeggen? Geen, denk ik zo.. Misschien ben ik over sommige dingen te positief en naïef, maar ik denk dat het mij beter uitkomt dan te negatief en pessimistisch.

Ik weet niet waar dit verhaal ineens vandaan komt, maar ik had even de behoefte om een motivatie blog te schrijven. Deels voor mezelf, deels voor iedereen die hier iets aan heeft.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten