zaterdag 24 januari 2015

STRESS


Oke, ik denk dat het wel duidelijk was dat mijn school niet echt geweldig gaat, maar ik denk dat ik het zelf kan fixen dus moet ik me gaan bewijzen. Nog twee weken tot de toets week en ik heb al behoorlijk wat stress. Ik vind het altijd lastig in zo'n situatie om me te ontspannen..

Ik vind het altijd lastig om onder druk te presteren. Maar ik heb de druk wel nodig want anders gaat het helemaal mis, hahaha. Maar goed, stress. Stress is iets wat voor sommigen heel snel komt en voor sommigen niet. De een heeft al stress bij het uitzoeken van zijn kleren voor de volgende dag, de ander pas als hij voor de hele school moet zingen. Maar hey, we hebben allemaal wel eens stress, toch?

Maar wat nou als je strest, je hebt een deadline voor een proefwerk ofzo en je kan je gewoon echt niet concentreren maar je moet door anders red je het niet.Ik denk echt dat het beter is om even pauze te nemen en dan weer door te gaan. Blijf niet met het idee hangen dat je tijdnood hebt of iets, want vaak is dat niet eens zo maar denk je dat door de stress. Neem even een half uurtje pauze, ga iets doen waar je rustig van wordt.


Je kan bijvoorbeeld een aflevering van je favoriete serie kijken, maar let dan wel op dat je niet vast blijft hangen na een half uurtje. Als je pauze voorbij is, moet je ook echt weer aan het werk. Als je een instrument bespeelt, kan je dat ook even gaan doen. Ik speel zelf een heel klein beetje piano, dus als ik stress heb of even mijn frustratie kwijt moet ga ik dat doen. Je kan ook even gaan sporten, gewoon in de tuin of op zolder (voor degene bij wie dat kan), dit kan ook erg op luchten.

Wat bij mij echt het allerbeste werkt is even naar piano muziek luisteren. Heel saai misschien, maar wauw, wat word ik daar rustig van. Ik ben van mezelf best wel een druk meisje, en dat is echt een van de enige dingen waar ik gewoon echt gelijk rustig van word. Ik zal onderaan even een paar mooie liedjes zetten.


Je kan natuurlijk ook even gaan slapen, maar of dat zo'n goed idee is, not so sure. Het idee 'power nap' klinkt misschien wel bekend in de oren, maar of het ook echt werkt weet ik niet. Ik heb in ieder geval niet het gevoel dat ik fitter ben na een middagdutje, eerder een grotere behoefte aan meer slaap. Maar goed, ik denk dat dat iets persoonlijks is dus probeer het een keertje, dan weet je het :)

Liefs


River flows in you- Yiruma



Comptine d'une autre été - Yann Tiersen




Una mattina - Ludovico Einaudi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten