maandag 23 februari 2015

DE 6 LEUKSTE LEVENSVRAGEN


Ik probeer steeds meer blogs te volgen, en zo kwam ik uit op de blog van Lisanne. Ik zag daar een hele leuke tag en hij trok echt meteen mijn interesse. Ik hou wel van levensvragen en mindset, dus daarom heb ik besloten de tag over te nemen.


Welke herinnering van afgelopen jaar geeft je de grootste glimlach op je gezicht?

Dat is heel makkelijk: toen ik mijn huidige beste vriendinnen ontmoette. Of ja, ontmoette, ik kende ze wel al en met 1 van de twee ging ik al heel veel om, maar sinds vorig jaar juli ongeveer zijn we echt met zijn drieën onafscheidelijk. Het voelt zo vertrouwt. We doen zoveel samen, en het is niet dat we alleen maar elkaar hebben en niemand anders, maar we zijn van elkaar gewoon de beste vriendinnen en ik hou zoveel van hun.


Wat heb je altijd al eens willen doen sinds je kindertijd?

Mijn levensdroom is een keer vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika. Helaas zal dat waarschijnlijk nooit gaan in verband met mijn gezondheid, maar ik wil wel echt nog een keer naar Zuid-Afrika. Maar goed, de kans dat dat kan is klein dus ga ik mijn droom even een beetje verkleinen: ik wil ooit nog een keer een slagroomtaart in iemands gezicht duwen. Ik zie dat altijd op tv en wauw, wat lijkt me dat geweldig.

Wat zou je doen in je leven als er totaal geen beperkingen waren?

Ik zou heel graag een eigen bedrijf willen hebben. Dat heeft zowat iedereen in mijn familie dus het lijkt me heel tof om dat ook te hebben. Verder zou ik mijn droomhuis willen bouwen en gewoon een super mama zijn voor mijn kinderen laten. En natuurlijk mijn levensdroom waarmaken: naar Zuid-Afrika en mensen helpen en de grote Boeddha in Hong Kong bezichtigen. Er zijn zoveel dingen die ik wel zou willen maar ik denk dat dit toch wel het belangrijkste is.


Wat heb je voor het laatst over jezelf geleerd?

Dit vind ik een lastige. Ik denk dat ik wel geleerd heb dat ik meer dingen kan dan ik denk, zolang ik het maar echt wil en bereid ben er voor te werken. Zo ontdek ik steeds nieuwe interesses en merk ik, wanneer ik er niet echt meer voor werk, dat alles dan ook minder gaat. Ik denk dat dat wel even een lichtpuntje was.

Als je aan het dagdromen bent, waar gaan die dromen dan over?

Ik dagdroom volgens mij niet echt vaak, daar ben ik veel te druk voor. En als ik dan een keer rustig ben is het omdat ik moe ben of omdat ik geen zin heb in wat dan ook. Als ik dagdroom denk ik dat ze wel over reizen zouden gaan of over mijn huis inrichten later, dat soort dingen.


Welke verandering wil je het komende jaar het liefste toepassen in je leven?

Deze vind ik nog de lastigste. Sowieso meer structuur en georganiseerder werken, zowel op school als buiten school. Ook wil ik meer gaan fitnessen en meer met vriendinnen doen, maar dat hoort allemaal bij meer structuur. Ik wil wat meer in een schema leven, gewoon die zekerheid en controle hebben, dat is iets wat ik nu totaal niet heb.

Liefs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten