dinsdag 17 februari 2015

WHO WILL I BE


Ik ben 5e jaars scholier, dus voor volgend jaar mei moet ik een keuze hebben gemaakt waar ik wil studeren en welke opleiding ik wil gaan doen. Dit idee maakt me bang, want ik weet echt totaal niet wat ik later wil worden.



Ik ben niet alleen aan het nadenken over het beroep wat ik later wil hebben. Ook mijn persoonlijkheid en doelen zijn voortdurend in mijn hoofd. Hoe wil ik bij andere mensen overkomen, wat wil ik in mijn vrije tijd doen, met wie wil ik langer bevriend zijn dan alleen de middelbare school etc etc. Hoe wil ik leven, waar en met wie. Dat zijn dingen die de hele tijd door mijn hoofd spoken. Ik ben veel bezig met wat andere mensen van mij vinden, en dan niet zo zeer om voor hun te veranderen. Nee, ik verander voor mezelf, wanneer en hoe ik dat wil.

Ik wil mijn eigen beeld goed hebben, als ik daar tevreden mee ben, maakt het me niet echt uit wie me wel of niet mag. Jammer dan, daar leren ze maar mee leven. Ik bedoel, wat heeft het voor zin om met negatieve opmerkingen te zitten. Daar schiet je niks mee op. Je moet blij zijn met jezelf, je leeft voor jezelf. En ik zeg niet dat je arrogant door de gangen moet lopen zovan: Kijk mij nou! Maar je kan wel tevreden met jezelf zijn, toch?

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten